Even kennismaken!
Mijn naam is Femke Hoogervorst, sinds 2002 dierenarts in Twente, de laatste 20 jaar heb ik als dierenarts landbouwhuisdieren en paard gewerkt bij Dierenartspraktijk Enschede Boekelo. Met hen werk ik ook nu nog samen.
Tijdens mijn werk heb ik in 2008 de opleiding tot paardentandarts afgerond bij Helicon, waardoor ik me ben gaan specialiseren in de gebitsverzorging bij paarden. Ik ben gecertificeerd en lid van de NVVGP (Nederlandse Vereniging voor Gebitsverzorging bij het Paard). De NVVGP heeft onder andere als doel om zowel theoretische als ook praktische kennis van haar leden te waarborgen en te vergroten.
In december 2022 heb ik ervoor gekozen om me vooral te richten op gebitsverzorging bij paarden en heb ik mijn bedrijf Fem-Equi opgericht. Juist de combinatie van dierenarts en paardentandarts maakt dat ik naar een paard in zijn geheel kan kijken, om te beoordelen of klachten bij een paard door het gebit veroorzaakt worden, of dat er misschien ook andere (diergeneeskundige) oorzaken meespelen. Met andere woorden: ik heb een brede blik, veel ervaring en een specialisatie.
Ik ga al mijn hele leven met plezier om met paarden (van verzorgpony tot eigen paarden), ik woon tussen Deurningen en Oldenzaal, waar we zelf nog 5 pony’s en mijn eigen paard onder onze hoede hebben.